USA - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Sjoerd en Hilde - WaarBenJij.nu USA - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Sjoerd en Hilde - WaarBenJij.nu

USA

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Sjoerd en Hilde

22 Januari 2014 | Verenigde Staten, Las Vegas

Hallo!

Na een vlucht van 11 uur kwamen we rond 10:30 aan in Los Angeles. We waren een beetje brak van de vlucht maar de zon scheen en we hadden er zin in! Doordat we beide zo snel mogelijk los Angeles wilden bekijken hebben we snel even een auto opgehaald. Ze drongen erg aan om een grotere auto te kiezen omdat het niet zou passen met al onze bagage in een maatje compact. Uiteraard allemaal verkooppraatjes want we mochten een auto uitkiezen en er stonden ook dikke familie wagens bij. Wij hebben gekozen voor een ford fiesta. Klein ja, maar wel met cruise controle. Dit is wel fijn voor de lange afstanden. Omdat ik onder de 24 ben mag ik niet auto rijden. Ja het mag wel, maar dan betaal je een belachelijke hoge toeslag om mij te laten verzekeren. De verzekering is nog hoger dan de huur van de auto, en dat hebben we niet gedaan. Dus op dit moment is Sjoerd mijn chauffeur!

Maargoed, op naar Hollywood! Een to do ding als je hier bent natuurlijk. Het was wel even wennen om na drie maanden weer rechts te rijden. We reden richting een park waar je mooi uitzicht zou hebben over l.a. Hilarisch vond ik het om allemaal mensen in sportkleding te zien. Alles van nike, korte topjes, strakke leggings, dikke laag make-up en een flesje water, van Evian natuurlijk. Rennen doen ze niet, maar wel aan rustig wandelen met hun hondje. Het was echt zien en gezien worden.

In Hollywood heb je ook de walk of Fame. Eigenlijk is het gewoon een straat met de namen van sterren en daarnaast heel veel (foute) souvenier winkeltjes. We gingen een winkeltje in en iemand hoorde ons Nederlands praten en vroeg waar we vandaag kwamen. We zeiden uit Nederland. Nee kende hij niet. Holland? Nee ook niet. Amsterdam? Ah ja daar wil ik ook nog een keer heen was zijn reactie. Maar uh, Nederland dat ligt toch dicht bij Nieuw-Zeeland?

De eerste dag in los Angeles hadden we beide heel erg last van de selffulfilling prophecy. Met andere woorden: we hadden bepaalde verwachtingen over LA en die zijn ook waargemaakt. Het is een grote attractie, nep, de Amerikanen hebben een topografische kennis van een zebra en ze dragen het liefst de hele dag sportkleding. Ook fastfood is belachelijk goedkoop. Behalve dat het er overal is, zijn de menu's een schijntje. We hebben voor 6 dollar (4,50) geluncht met z'n tweeën bij de Mac. Tsja, waarom zou je zelf nog gaan koken? Maar natuurlijk hebben we nog maar een heeeeel klein beetje gezien. Want de volgende twee dagen zijn we naar de 'happiest place om earth' geweest: Disneyland! We vonden dit wel heel erg leuk. De attracties zijn zo mooi en het was rustig. Wat ook fijn is, is dat ze ook een 'single' rij hebben. Als je het niet erg vindt om alleen te zitten kan je daar gaan staan en dan wordt jij als opvulling gebruikt. Zo was er een top attractie waarbij de wachttijd 50 min was. Wij pakte de single rij en binnen 5 minuten waren we aan de beurt. Vet fijn systeem, mogen ze in Nederland ook wel toepassen.

Maar na twee dagen disney was het tijd om LA te verlaten en richting de grand canyon te rijden. Een rit van 7 uur waarbij je langs de authentieke route 66 rijdt. Het is gewoon rechtdoor rijden en gaan met die banaan. Alleen af en toe uitkijken voor de grote campers die de Amerikanen hebben. Zij rijden hier in campers en daarachter sleuren ze hun auto mee. Fantastisch. Na een rit van 7 uur kwamen we aan bij de grand canyon. We vertrokken in onze korte broek met een temperatuur van 27 graden en hier was het gewoon onder nul. In de auto hadden we dat helemaal niet door dus het was even schrikken toen we de auto uitstapten..

Het gekke van de Grand Canyon is dat je er helemaal niets van ziet totdat je pas over het randje 2000 meter naar beneden kijkt. Het is moeilijk om zoiets vast te leggen of te beschrijven hoe het is. Het is zoooo groot en de kleuren zijn heel mooi. Echt een 'wauw' momentje.

Na wat rondgelopen te hebben vertrokken we richting Las Vegas. Je rijdt in je woestijn en opeens is daar uit het niets een stad. We kunnen heel lang praten over de stad Las Vegas, maar onze conclusie is wel dat het erg leuk is om er een keer naar toe te gaan. De trouwkappelen, de casino's, de shows.. las Vegas is gewoon één grote show. Iedereen kent de beelden wel, maar het is best leuk om het een keer in het echt te zien. Sjoerd heeft een keer meegedaan aan een pokertoernooi en is als 5e geëindigd, helaas net naast de prijzenpot. Wij vonden Las Vegas een leuke ervaring, maar we hebben beiden geen behoefte om hier ooit nog naar terug te keren.

Dit is dus een beetje onze eerste indruk van west-amerika. Wel merken we dat veel mensen het interessant vinden waar we vandaan komen. We hebben regelmatig de vraag gekregen of we uit Oceanië kwamen. De afgelopen drie maanden in nieuw-Zeeland en Australië hebben blijkbaar geen goed gedaan aan onze, vanuit school geleerde, engels-engels. Of misschien komt het door Sjoerd zijn blonde hoofd dat ze denken aan een surfer.

Nu vertrekken we richting death valley, yosemite en San Fransisco. De laatste week gaat in, dus we halen er nog even alles uit wat erin zit.

• 22 Januari 2014 - 08:27

Wim J:

Weer een mooi verhaa van een mooie reis, genietse julle laatste week! Time fly's!
    Wim

• 22 Januari 2014 - 19:50

Margriet:

Hoe noem je dat, een auto achter de camper, een sleurkarre oid denk ik maar.

Toch stiekem niet getrouwd in L.V

Nog veel mooie momenten gewenst en liefs van mam

• 23 Januari 2014 - 10:46

Babs:

Jullie laatste week alweer. Ook wel weer een beetje zin om terug te gaan? Geniet er nog even van en alvast een goede terugreis gewenst.
    Liefs Jaap en Babs

• 23 Januari 2014 - 11:46

Tante Gerda:

Nog even en dan zijn jullie er weer.
    Volgens mij hebben jullie je ogen uitgekeken. wat een prachtige schepping overal waar jullie geweest zijn en nu zijn.
    Een hel goede reis terug en dan kunnen we jullie echt knuffelen.
    Kom maar eens aan in mijn nieuwe stekje.
    Liefs van tante Gerda

• 23 Januari 2014 - 20:06

Martin En Chantal:

Hoi luitjes,

Veel plezier nog in de USA. Hier wordt nu ook kouder, wat de overgang naar NL minder groot maakt.
    Goede thuisvlucht en tot horens.

Gr, Martin en Chantal

• 24 Januari 2014 - 19:44

Nettie Van Zetten:

Jeetje wat maken jullie allemaal mee zeg, om jaloers op te worden.
    Nog fijne dagen toegewenst en goede thuisreis.
    Ps. we hebben zojuist "spek met peren" bij je oma gegeten. Het was heerlijk.
    Hartelijke groetjes van je oma, mijn zus Jeannette, mijn partner Theo en Nettie
    Daaaaaag

• 24 Januari 2014 - 21:23

Cor En Elly:

Geniet nog lekker van de laatste paar dagen, ik heb genoten van jullie verslagen en foto's.
    Hoop jullie snel weer in Nunspeet te zien.
    Liefs Elly

Verslag uit: Verenigde Staten, Las Vegas

Samen gaan wij de wereld rond!