Bye Australia - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Sjoerd en Hilde - WaarBenJij.nu Bye Australia - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Sjoerd en Hilde - WaarBenJij.nu

Bye Australia

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Sjoerd en Hilde

05 December 2013 | Australië, Brisbane

Hi guy's!

Zoals iedereen zegt: vijf maanden gaan zo om, dus geniet er maar van. Een beetje kriebels krijg ik altijd als iemand dat zegt, maar het klopt wel. Misschien juist omdat alles hier heel relaxt gaat is de tijd in australie wel heel snel gegaan. Maar gelukkig hebben we nog twee maandjes en ook al beginnen we nu wel onze familie, vriendjes en vriendinnetjes te missen, we willen nog niet naar huis.

Maar goed! Wat hebben we de afgelopen tijd gedaan? We zijn de hinterlands ingereden. Dit deed me een beetje denken aan Schotland. Alhoewel we zijn beide nog nooit in Schotland geweest, maar het leek op de foto's van de reisbrochures over Schotland. Groen, grazende schapen en koeien en glooiende bergen. Temperatuur ging van 32 graden hup naar de 26. 'S avonds na het douchen lekker een dikke trui aan en je insmeren met deet. 'S Nachts was het kooooud. Maar voor het eerst werden we 's ochtends niet uit onze tent gebrand en konden we lekker uitslapen tot 8:00.

We waren deze richting opgegaan omdat we de glass house mountains wilden beklimmen. Ik mocht weer mijn (ondertussen stiekem geliefde) wandelschoenen aan. Het was een wandeling/klim van twee uur, dus prima te doen. Ik vind het wel heel fijn dat dit een van de weinige sporten zijn waar ik Sjoerd makkelijk bij kan houden, of eigenlijk ben ik gewoon sneller. Dus ik maakte er een eenzijdige wedstrijd van en ik won! Dat maakte het uitzicht denk ik nog mooier.

Na de glass house mountains was het tijd om richting brisbane te gaan. We hadden beide wel weer even zin in een stad en een hotelletje met een lekker bed en een wasmachine die niet alleen een koud wasprogramma kent. Aangekomen in brisbane hebben we eerst de auto terug gebracht en zijn we met de trein naar het centraal station gegaan. En ik dacht dat de ns duur was, maar samen betaalden we 32 dollar voor een rit van 20 minuten. Grr.

Het hotel was wel heel fijn. Een lekker bed, een fijne douche en schone kleren. Het hotel heeft ook een zwembad en fitness centrum en we hebben een tv op de kamer met (helaas) drie voetbal kanalen. Dus wij zijn weer helemaal up to date.

Brisbane vonden wij niet echt een bijzondere stad. Misschien komt dat ook omdat we de laatste dagen wel een beetje het gevoel hadden dat we aan het wachten waren op onze vlucht naar Nieuw-Zeeland. Daarom zijn we gisteren naar een koala opvangcentrum gegaan. We hebben veel dieren in het wild gezien, alleen helaas geen koala. Dat was wel erg leuk om te doen, want behalve koala's hadden ze allerlei andere dieren die in australie leven. We herkenden ook dieren waarvan wij de naam niet wisten maar die we wel in het wild hadden gezien.

En nu is het weer tijd voor iets nieuws. Vandaag vertrekken we naar Nieuw-Zeeland. Beide hebben er hier erg naar uitgekeken. Morgen spreken we af met een oud studiegenoot van mij die al een maand door Nieuw-Zeeland gereisd heeft, dus hij kan ons nog mooi een paar tips geven. We hebben hier namelijk 1,5 maand de tijd waarvan we twee weken op het noorder eiland verblijven en vier weken op het zuider eiland. Ook hier gaan we weer kamperen. Lekker budget en praktisch, want het land is toch één groot natuur reservaat.

See ya Australia!

Liefs Sjoerd en Hilde

• 05 December 2013 - 12:12

Marianne:

Schitterend. Alleen is Noah nu jaloers!!
    XXX

• 05 December 2013 - 19:10

"buurvrouw" Karin:

Hoi Hilde en Sjoerd,

Wat een ontzettende mooie foto's toch weer en wat goed om te zien dat jullie het nog steeds zo naar jullie zin hebben!
    Geniet er nog maar van, want die 2 maandjes zijn zooooooo om hoor;-)

En geniet zeker van het mooie weer, want wij gaan hier op het moment gebukt onder een hevige storm/onweer/ hagel!!

Groetjes uit een "winderig" Nunspeet

• 05 December 2013 - 20:17

Sint En Piet:

Ik zit hier lekker bij de kachel met buiten harde wind!
    Tjsa t is toch gek het lezen van jullie verhaal op de verjaardag van de Sint.
    Wauw Genieten met de grote G!
    Voor dat jullie vertrokken had je hiervan geen idee.
    Jullie verhaal en fotoos maken ons jaloers van alle kant.
    Ga door, jullie kunnen het en have fun in Nieuw Zeeland!

Groeten de Sint

• 06 December 2013 - 09:53

Hester:

Neem pleaaaaaaaaaaaaase een kangoeroe mee voor mij? en een koala.

• 06 December 2013 - 21:26

Tante Janneke:

Wat een mooie reis make jullie toch. We genieten met jullie mee. Het lijkt me wel een erg groot verschil met de Aziatische landen.Succes in Nieuw-Zeeland. Groeten uit Middelharnis

• 07 December 2013 - 10:37

Mam S:

hey lieve kids,

Wanneer je Frodo tegen komt; doe 'm de groeten. En vraag of hij de volgende keer een betere film maakt over the little men with big feet.

Hier zijn alle blaadjes nu toch wel echt van de bomen gewaaid. Wel weer een prachtig herfst gehad met alle mooie kleuren, Lijkt me straks zo gek voor jullie, deze slaan jullie over en dan is het wel echt meteen winter zonder die aanloop er naar toe.
    Maar voor nu, ga heel veel genieten in Nieuw Zeeland. Land van Narnia!!
    Er komt zo'n lamp.

xxmam

• 08 December 2013 - 21:25

Je Liefste Oom:

hoi,

jammer voor jullie: geen pepernoten dit jaar.
    Ga nog eens een keer met ons wandelen in de Alpen: zullen we jullie nog wat leren.
    Leuke verslagen.
    Prettige feestdagen in jullie tent: is toch eens iets anders!
    Genieten jullie er nog van.

groetjes uit Pijnacker

• 09 December 2013 - 18:51

Alex En Ineke:

wat een mooie foto's. Ook een mooie tocht en veel plezier in Nieuw Zeeland toegewenst. We hebben ca 40 neven en nichten in NZ...(Familie van Alex)mocht je er eentje tegenkomen.......doe ze dan de groeten! Groetjes Alex en Ineke

• 09 December 2013 - 20:34

Wilma En Eddy:

Hallo wereld reizigers,

Wat een mooie verslagen! Zo fijn om te lezen wat jullie
    allemaal hebben gedaan en wat jullie hebben meegemaakt.
    Nu een heerlijke tijd in Nieuw-Zeeland. Wat zullen jullie een verhalen
    hebben bij terugkomst!
    Voorlopig nog blijven genieten van alles wat op het pad komt!
    Wij wensen jullie nog een hele fijne decembermaand!
    Geniet van alles en van elkaar!

Lieve groet uit Hattem

• 09 December 2013 - 23:50

Josien:

Hoi Sjoerd en Hilde

Wat is het leuk om de mailtjes te lezen,je ziet het zo allemaal voor je,wat jullie allemaal meemaken.
    En wat een leuke foto's,vooral die met je nieuwe vriend.

Groetjes uit een nat Houston

Verslag uit: Australië, Brisbane

Samen gaan wij de wereld rond!