No worries! - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Sjoerd en Hilde - WaarBenJij.nu No worries! - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Sjoerd en Hilde - WaarBenJij.nu

No worries!

Door: Sjoerd

Blijf op de hoogte en volg Sjoerd en Hilde

24 November 2013 | Australië, Noosa Heads

Hallo dan!

Het is alweer even geleden dat we wat geschreven hebben en ondertussen is er weer van alles gebeurt. Na onze zeiltocht zijn we verder richting cape tribulation gereden. Als je richting het noorden rijdt merk je dat het een stuk tropischer wordt, hoge luchtvochtigheid, alles is ontzettend groen en veel meer muggen. Waar vooral Hilde heel erg last van had.

Wat ik vooral heel erg gaaf vindt aan australie is het verschil in landschap. Zo rij je in de droogte van de outback, dan door het oerwoud en dan weer door een schitterend heuvellandschap. Ook 'THE WILDLIFE' is hier fantastisch! Slangen, hagedissen, casowaries, schildpadden, krokodillen, opossums, emoes en natuurlijk de kangaroo's. Het heeft even geduurd voordat we ze zagen maar het is een feit. Ja... Je ziet eerst tientallen dood langs de weg liggen. Deze worden vaak 's nachts aangereden door de roadtrains en de volgende dag kun je er om heen slalommen. Oja en bij 40 graden beginnen die beestjes ook best te stinken langs de weg.. Maar deze details zal ik jullie besparen. Maar goed we hebben ze dus ook levend gezien en wat zijn ze groot!

Ons camping leventje hier in australie bevalt ons wel. Wat opvalt is dat iedereen hier altijd rond 21:00 uur in bed ligt en de volgende dag weer rond 7:00 uur wakker is. Op zich best wel een lekker ritme. 'S ochtends lekker voor onze tent ontbijten en dan maar zien wat de dag brengt. Soms gaan we naar een stadje, even naar het strand en nu hebben we een dag gewoon op de camping. Grote activiteiten zijn hier echt ontzettend prijzig. Sowieso is het leven hier best duur. Gewoon boodschappen doen is duurder vergeleken met Nederland. Maar ook hier kennen ze huismerk dus wij gaan kruipend door de supermarkt. Wel jammer dat groente, fruit en andere gezonde dingen hier zo prijzig zijn.

Gelukkig doen ze hier ook aan aanbiedingen! Zo hebben we voor een schijntje een tour gedaan waar we krokodillen gingen spotten in de daintree river. Omdat er veder niemand was hadden we een prive tour. Eergisteren waren we in mon repos. Hier komen veel schildpadden in deze periode eitjes leggen. Dat was echt super tof om te zien. Hoe ze een gat graaft, eitjes legt (172 stuks!), alles weer dicht maakt en dan vertrekt richting de zee.

Wat hier ook super veel Australiërs doen is surfen! Dus wij kunnen dit land niet verlaten zonder op een plank te hebben gestaan. In Agnes water hebben we even een surf lesje gevolgd en de volgende dag zelf een plank gehuurd. Echt fantastisch om te doen... Uurtje surfen, even uitrusten op het strand en hup weer het water in met de plank.

Zoals het misschien lijkt gaat het hier allemaal goed en is het fantastisch. En dat is het ook maar we hebben ook echt wel dagen dat het tegen zit. Zo hadden we laatst een lekke band, althans dat dachten we. Dus toen hebben we voor het eerst in ons leven een band verwisseld en de lekke naar de garage gebracht. Aan het eind van de middag konden we hem wel weer ophalen. We maakten er dus maar een strand dagje van. Komen we die middag terug, zei de beste man dat de band niet lek was maar dat iemand hem waarschijnlijk heeft laten leeg lopen.... Grrrrrr. En vannacht was ons luchtbed lek. Het onweerde buiten dus zijn we maar in de auto gaan liggen. Maar om een een of andere reden zijn we beiden nooit lang chagrijnig. Lagen we om 02:00 uur in de auto met een wortel als snack. Ach en als je een nachtje slecht slaapt dan ga je de volgende dag wat eerder naar bed. Zoals ze hier zeggen: no worries!

Liefs ons!

• 24 November 2013 - 10:36

Elly:

Hey Sjoerd en Hilde,

No worries be happy !!!
    Deze kreet past wel bij jullie , wat maken jullie toch veel mee, echt leuk om jullie verslagen te lezen en als jullie weer terug zijn kunnen jullie altijd bij de wegenwacht gaan werken.

Nog veel reis plezier
    Liefs Elly en Roy

• 24 November 2013 - 18:20

Tante Gerda:

Alles went, zelfs een nachtje in de auto met wortel als snack. in ieder geval is de wortel gezond eten.
    Jullie leven daar wel in de zomer, het is hier koud en af en toe echt guur. Maar we hebben prachtige zonsondergangen, ja dat zie ik nu heel goed vanuit mijn appartement.
    Gefeliciteerd met je zus Hilde. Ik wist niet dat gezonde voeding daar zo duur is, ja dan ga je gewoon kruipend door de supermarkt, want low budget staat altijd laag.
    Nog heel veel plezier! kus tante Gerda

• 28 November 2013 - 07:00

Rijk:

Wat gaaf om jullie zo bezig te zien op de surfplank. En een nachtje slapen in de auto is weer eens wat anders!
    En al die dieren die jullie in de natuur zien is toch vele malen mooier dan dat je ze in de dierentuin ziet. Jullie zijn al weer bijna 3 maanden onderweg en hebben een grote rugzak vol met ervaringen mee te sjouwen. Blijf genieten van alles wat jullie meemaken, maar vooral van elkaar. Groetjes Ingrid en Rijk

• 02 December 2013 - 19:05

Marco En Jolanda:

Hey Sjoerd en Hilde,
    Wat zullen jullie enorm genieten van deze reis! Een ervaring die je je leven niet meer vergeet.
    Prachtige foto's hoor! Dat zeiltripje bij Great Barrier Reef lijkt ons geweldig om te doen.
    Hahaha..heel wat anders dan zeilen op het Wolderwijd bij Harderwijk. Enjoy!

Verslag uit: Australië, Noosa Heads

Samen gaan wij de wereld rond!