Bangkok! - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Sjoerd en Hilde - WaarBenJij.nu Bangkok! - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Sjoerd en Hilde - WaarBenJij.nu

Bangkok!

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Sjoerd en Hilde

09 September 2013 | Thailand, Phuket

Sa wa dee ka / sa wa dee krap

Na vijf films, heel wat uurtjes tetris en hooguit een uurtje slaap zijn we dan eindelijk aangekomen in Bangkok!Het is onmogelijk om alles te beschrijven wat we de afgelopen dagen hebben meegemaakt, maar we doen ons best.

Toen we via de metro midden in Bangkok terecht kwamen viel vooral de geur op. Met 35 graden ligt alles op een kraampje te stinken... Vis, groente, fruit en vlees. De geur is zeker iets waar we erg aan hebben moeten wennen. Sjoerd kan het al goed verdragen maar ik heb er vooral 's ochtends nog wat moeite mee...

Een goed beeld van Bangkok hebben we gekregen door middel van een fietstour. Dit hebben we gekregen van de ouders van Sjoerd omdat ik was afgestudeerd. De organisatie heet Ko van Kessel en is opgezet door een Nederlander genaamd (jawel) Ko. Fietsend door de stad met druk verkeer om ons heen, tuk-tuk's die naar je toeteren en auto's die met z'n vieren op een driebaansweg rijden. Ook gingen we in Chinatown door nauwe steegjes waardoor je het gevoel hebt dat je door iemand zijn huiskamer fietst. We stapten op de trein richting het platteland van Bangkok en fietsen we langs rijstvelden. Heel bijzonder om het verschil van de drukke stad en de rust van het platteland op een fiets te ervaren. Zeker een aanrader!

Halverwege de week zijn we verhuist naar een ander hotel, deze ligt meer in het centrum en dicht bij het welbekende Koah san road. Je merkt hier gelijk het verschil..... Veel meer toeristen en 1000 keer meer irritante tuk tuk- en taxi chauffeurs die niet met hun meter aan willen rijden, super irritant.

Al met al was de week snel voorbij gegaan en zijn we al redelijk gewend aan de warmte, het eten, de geuren, het afdingen.. Sjoerd vindt dit echt fantastisch, en wordt er ook erg goed in! Ik word er soms bang van ;)

Vandaag zijn we naar Phuket gevlogen. We hebben een heerlijk (super asociaal luxe) hotel met wifi. De aankomende dagen gaan we denk ik wat zwemmen, snorkelen en relaxen... Zwaar leven!

Liefs,
Hilde en Sjoerd

• 09 September 2013 - 12:25

John V.:

Leuk verslag blijven schrijven geeft je later ook een soort dagboek. Veel plezier op jullie "zware" reis

• 09 September 2013 - 12:25

Hester:

Heel veel plezier schatjes! Ik zet mijn telefoon de komende tojd iit, want die foto's kan ik niet verdragen

• 09 September 2013 - 18:20

Mam S:

Prima indruk gekregen zo. Leuk rokje heb je aan op de foto Hilde, ben je net een "normaal" mens. de baard staat je goed Sjoerd!
    xxx mam

• 09 September 2013 - 19:17

Wim J:

Dat klinkt super zeg! Goed om jullie verslag te lezen, wat ziet de wereld er dan anders uit. Wat een ervaring zeg. Geniet van al het moois en blijven schrijven / jullie foto's publiceren.

• 09 September 2013 - 20:57

Fam.Prinsen:

Leuk om een verslag te lezen over jullie eerste week in den vreemde. Hou je taai en maak er wat van .Gr, Tante Janneke en ome Leen.

• 10 September 2013 - 11:27

Maaike:

Haha hilde krijgt bijna weer een trauma door deze rok! ;) Maar klinkt supergoed, en dat al na een week. en dan te bedenken dat je nog 20 weken zo door mag gaan! :) Veel plezier op Phi Phi! kus

• 10 September 2013 - 13:15

Ineke:

Leuk dat we op afstand mogen meegenieten van jullie prachtige reis. Groetjes Alex en Ineke.

• 10 September 2013 - 19:52

Rijk:

Leuk om te zien hoe jullie de eerste zijn doorgekomen en wat een mooie foto's. Blijf genieten en schrijven.Groetjes Ingrid en Rijk

• 10 September 2013 - 22:52

Wenda:

Jeetje wat lekker zeg! Veel plezier daar en leuk, hou ons op de hoogte!

• 13 September 2013 - 22:31

Roy Geeraths:

Hebben het verslag gelezen en de foto's bekeken. In Bangkok veel verkeer en een hoop lawaai, maar dat is er bij ons in Zeist ook op een drukke zaterdag. Ook de aparte geur waar jullie het
    over hebben, ruik je ook bij ons op de markt.
    Maar nu in alle ernst, we zijn gewoon een beetje jaloers natuurlijk, maar vinden het geweldig
    voor jullie dat je deze reis kunt maken.Het is één groot avontuur waar dit nog maar het begin van is.Wat betreft de geuren,daar kunnen we ons wel iets bij voorstellen vanwege onze reis destijds naar Nepal.We wensen jullie een leuke en vooral gezonde voortzetting toe van jullie spannende
    avontuur. We zullen jullie verslag blijven volgen. groetjes Elly en Roy

Verslag uit: Thailand, Phuket

Samen gaan wij de wereld rond!