Zon, zee en strand - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Sjoerd en Hilde - WaarBenJij.nu Zon, zee en strand - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Sjoerd en Hilde - WaarBenJij.nu

Zon, zee en strand

Door: Sjoerd

Blijf op de hoogte en volg Sjoerd en Hilde

19 September 2013 | Thailand, Chiang Mai

Na het drukke en warme Bangkok, was het het tijd voor zon, zee en strand. We vlogen richting het zuiden naar Phuket. Maar helaas Phuket gaf ons alleen een woeste zee en veel regen.... Echter had ons hotel een mooi zwembad waar ik elke dag even mijn baantjes kon trekken, in de regen... Goed na drie dagen zijn we dan maar op zoek gegaan naar de 3e Z, de zon. En die hebben we gevonden op ko phi phi. Wat een fantastisch mooi eiland is dit zeg. Steile kalkstenen kliffen, jungle, verscholen baaitjes met witte zandstranden en helder blauw water. Nu alleen nog even op zoek naar onze beach bungalow. Dit bleek lastiger te zijn dan gedacht maar mede dankzij hulp van locals, hebben we het kunnen vinden. Ons bamboe hutje was alleen te bereiken via een longtailboot of via een jungle pad dat in de nacht nogal een uitdaging was... Maar goed dat was het waard want wat een uitzicht! (Zie foto). En de zon.. Ja die was er drie dagen goed aanwezig! We hebben ons die dagen vermaakt met zwemmen, snorkelen en aapjes spotten op het strand. Ook kwamen we nog een groep dolfijnen tegen, heel bijzonder!

Toen we weggingen deed het ook wel een beetje pijn. Maar toen we na ruim een uur varen aankwamen in Railey beach, viel onze mond weer open. Hier is het minstens net zo mooi. Hoge rotsen, het eiland is groener dan groen en heel weinig toeristen. Er zou hier een mooi lagune bevinden, dus wij op onderzoek uit. Volgens een vrouwtje is het te bereiken maar wel lastig. Dus wij zijn vol goede moed omhoog geklommen via wat touwen. Bovengekomen moesten we ook weer naar beneden om de lagune te bereiken. Inmiddels zaten we al onder de modder en opgegeven was geen optie. Maar toen kwamen op een punt waar het echt verticaal naar beneden ging. En op onze bloten voeten was dat nou niet echt veilig... (Goede voorbereiding ; ) maar we hebben de lagune gezien en toen zijn we weer terug gaan klimmen. Hop snel de zee ingerend want we waren echt super smerig.

Na ruim een week in het zuiden te zijn geweest vlogen we terug naar Bangkok. We wilden graag richting Chiang mai, het noorden van Thailand. Helaas reden er geen nachttreinen meer dus hebben we een nachtbus gepakt. Oké de bussen zijn luxe: brede stoelen, je krijgt eten en drinken, een dekentje en een kussen. Alleen stammen de wegen hier nog uit 1800 als je Bangkok uit rijdt. 's Nachts werden we wakker omdat de bus zo hard over de weg reed vol met kuilen en hobbels, dat we dachten dat het mis zou gaan. Maar de volgende ochtend om 6:00 uur kwamen we veilig aan in chiang mai. We zijn hier nu een dag en het bevalt ons goed! De prijzen zijn nog lager en de sfeer is hier heel relaxt. Overmorgen gaan we de jungle in. We hebben hier echt veel leuke verhalen over gehoord en we gaan dan slapen bij een stam (Karen) en hiken. Dan mag Hilde ein-de-lijk haar gevreesde wandelschoenen voor het eerst aantrekken.

Iedereen bedankt voor de leuke reacties, we zijn, ondanks wat darmklachten, onwijs aan het genieten!

Tot de volgende ronde!

Groetjes,
Hilde en Sjoerd

Ps.
margriet er gaat een gids mee de jungle in hoor ; )

• 19 September 2013 - 16:39

Tante Gerda:

wat zien jullie veel en wat een prachtige foto's.De jungle in met een gids anders verdwaal je en wat je tegenkomt weet je ook niet. Slapen bij de Karen, dat is een stam in (uit) Birma.
    daar hebben wij wel eens actie voor gevoerd.
    doe voorzichtig en geniet ervan.
    Knuffel van tante Gerda

• 19 September 2013 - 17:45

Lisette:

Jajaja wat een supergave verhalen al, fantastisch. Heb e balletje balletje mee Sjoerd? ;)

Doe voorzichtig in de jungle, succes met de darmen en een dikke kus

• 19 September 2013 - 19:28

Marianne:

Als ik je moeder was dan wist ik het wel.......sh.. ik ben je moeder. Doe voorzichtig en doe ze{Karen} vooral de groeten van mij. Liefs mij.

• 19 September 2013 - 19:32

Arjan:

Super gave foto's Sjoerd! ziet er echt fantastisch uit. Om jaloers van te worden ;)

Ik zou zeggen blijf de verhalen en de foto's posten, we lezen ze met plezier!

Rustig en groetjes van ons.

• 19 September 2013 - 19:32

"buurvrouw" Karin:

Hoi Hilde en Sjoerd,
    Wat ziet het er daar mooi uit zeg!
    Aan de foto's te zien zijn jullie ontzettend aan het genieten.
    En die darmen........die genieten iets minder begrijp ik:-( , maar ik hoop voor jullie dat die uiteindelijk ook aan het eten daar zullen gaan wennen;-)
    Hilde....echt héél véél sterkte met je wandelschoenen! Ik denk dat zelfs wandelschoenen jou mooi zullen staan, dus dat komt vast helemaal goed:-)

Veel plezier samen en tot de volgende blog.
    Groetjes

• 20 September 2013 - 18:00

Alie Vd Voort:

hey hilde en sjoerd geweldige verhalen en prachtige foto's
    genieten daar en heel veel plezier..gr de voortjes.

• 20 September 2013 - 20:57

Mam S:

Hoi Sjoerd en Hilde.
    Weer een mooi normaal mens Hilde, in je tempeljurk. Hakken lukt nou eenmaal niet in de jungle, dus tanden op elkaar maar. Sjoerd hoop dat je darmen vooral daar rustig zullen blijven. En doe de zwanenhalzen de groeten.
    X mam.

• 21 September 2013 - 09:20

Ronald:

Ziet er top uit! Leuk om te lezen. Werd je zeeziek Sjoerd? Je kijkt zo serieus op de boot :). Veel plezier! Groeten van Wenda

• 22 September 2013 - 11:04

Britt:

Wauw wat mooi! Jullie zijn nu denk ik in de jungle, heel tof. Xx

• 24 September 2013 - 21:40

Stefanie:

Wauw echt SU-PER GAAF daar zeg! Die tempeljurk staat je goed hil! Ben benieuwd als wat voor oermensen jullie terug komen uit de jungle:) X

• 25 September 2013 - 14:54

Anne-Wil:

Wauw Hilde en Sjoerd!
    Wat is het allemaal mooi zeg. En jullie zien er lekker relaxt uit :)
    Geniet ervan!

Liefs en dikke kus Anne

• 28 September 2013 - 19:53

Tante Carla:

Oei, kreeg het wel even benauwd bij jullie klim naar de lagune. Sommige verhalen komen ons bekend voor, rit in de bus in de nacht bijv. blij dat jullie zo genieten én het is nog maar nét begonnen. Houdt elkaar goed vast bij die avonturen, dikke knuf. van carla en hart.groeten van Aart. Genieten!!!!!

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Samen gaan wij de wereld rond!