Never try never know - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sjoerd en Hilde - WaarBenJij.nu Never try never know - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sjoerd en Hilde - WaarBenJij.nu

Never try never know

Blijf op de hoogte en volg Sjoerd en Hilde

30 September 2013 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal!

De jungle was echt een fantastische ervaring! We gingen samen met 7 anderen (drie Spanjaarden, 1 Zwitsers meisje en drie Duitsers) en 1 gids de jungle in voor drie dagen en twee nachten. De gids was iemand van de Karen stam en je kon merken dat hij de jungle wel kende. Hij wist heel veel te vertellen over planten en liet ook veel dingen zien. Daarnaast had hij ook als motto: never try never know. Dit hebben we gemerkt ook. Tijdens de eerste hike begon het met het eten van een miertje. Oké, dat gaat wel. Maar toen hij 's avonds aan kwam zetten met een tarantula moest ik wel even slikken. O my Boeddha. Eerst werden de giftanden eruit gesneden en toen ging hij op de barbeque. Een beetje twijfelend nam Sjoerd een hap en toen moest ik er ook aangeloven.. Het viel me mee, het smaakt eigenlijk nergens naar.Behalve de tarantula hebben we ook nog kikkers, bamboe wormen en een ander insect gegeten. Gelukkig kregen we ook nog s avonds een lekkere gele currie, waar geen enge beesten inzaten, voorgeschoteld. Behalve eten was de tocht ook heel mooi. Super mooie uitzichten hebben we gezien en we hebben ons regelmatig afgekoeld onder een waterval. Dit was ook wel nodig want behalve dat we vaak klommen, was het zeker 30 graden en was de luchtvochtigheid super hoog. Laat ik het erop houden dat ik zweette op plekken waar ik niet wist dat je daar kon zweten.. Maar behalve afkoelen kan je, onder het motto never try never know, ook wel mooi van een waterval afspringen. Ik maakte een foto van de sprong van Sjoerd, maar zeker 15 jappaners hebben hem ook op de foto gezet.

Na deze dagen hebben we Chiang mai verlaten en zijn we naar Pai gegaan. Pai ligt ongeveer 130 km boven chiang mai en het ligt in een vallei. Het is een klein hippie dorpje waar niets moet en alles mag. Hier zijn geen schreeuwende taxi chauffeurs of tuk-tuk drivers te bekennen. Nee hier is alles zen, mediatie en uh rust. Maar we zijn niet gemaakt om stil te zitten en we wilden graag een scooter huren. De omgeving is namelijk prachtig maar het te ver om alles te lopen (en te warm!). Ik heb Sjoerd even over moeten halen nadat hij op forums alle worst case scenario's had gelezen. Maar hij kreeg eerst even een snelle les en hij kwam terug met een scooter!

Drie dagen hebben we samen op een scooter gezeten. We werden er allebei even heel gelukkig van om niet afhankelijk te zijn. We zijn naar hot springs, watervallen, China town geweest maar we zijn vooral gewoon onze neus achterna gegaan door om ste beurten te zeggen of we naar links of naar rechts gingen. Ook hebben we in Pai s avonds biertjes gedronken met z'n tweeën maar altijd zijn er wel mensen waar je mee kletst. Een schrijver die al jaren de wereld over zwerft, een meisje dat de volgende dag voor een week een klooster inging of een Duitser die ook mee was in de jungle.

We sliepen in pai in een guesthouse en de eigenaresse was heel lief. Ze gaf ons vreemd fruit, legde uit hoe alles heet in het Thais en moest lachen wanneer Sjoerd een foto maakt van een gekko, want een gekko is toch niets vreemd? Toen we weggingen vroegen we of ze onze badhanddoek van BNN wilde hebben omdat hij toch wel erg zwaar is voor in de backpack (sorry BNN). Ze was hier zo blij mee dat ze mij een t-shirt gaf die zij verkoopt. Ik heb haar daarvoor drie lekkere Hollandse zoenen gegeven. Toen moesten we natuurlijk nog met haar en met haar dochter op de foto. Maar toen we waren uitgezwaaid moesten we toch echt terug naar Bangkok. Eerst nog even super misselijk geworden van de route van Pai naar Chiang mai. 763 bochten.. het hadden er niet veel meer moeten zijn want dan had ik het spuugzakje moeten gebruiken..

De eerste maand van onze reis in Thailand was heel leuk. Er gebeurden zoveel leuke en hilarische dingen. Travestieten die helemaal wild worden wanneer Sjoerd voorbij loopt, taxichauffeurs die geen woord engels spreken maar waar je toch dmv het maken van rare bewegingen en geluiden mee kan communiceren, kinderen die je aanstaren alsof je weggelopen bent van mars, vier mensen die op 1 scooter zitten of slapen in de jungle met iemand die zo hard snurkt dat niemand kan slapen en hij zelf nergens wakker van wordt.. totdat Sjoerd een enorme scheet laat.

Woensdag vertrekken we naar het onbekende Taiwan. Via de neef van Sjoerd zijn we in contact gekomen met een stel die in Taiwan woont. Volgend weekend hebben we met ze afgesproken. Aan het eten zullen we daar ook vast even moeten wennen want ze eten daar volgens de lonely planet allemaal bizarre dingen. Maar we zijn nu wel wat gewend en never try never know!

Tot in Taiwan!

Liefs Sjoerd en Hilde

• 30 September 2013 - 18:54

Wim:

Wat een super ervaring zeg! Ik zit op het puntje van mijn stoel als ik jullie verhaal lees. Blijven schrijven hoor! Awooha en genietse met volle teugen.

• 30 September 2013 - 19:37

Pa:

geweldig om jullie verhalen te lezen en te horen ( Skype).
    wat maken jullie een hoop mee!
    geniet en een goede reis naar Taiwan; op naar een nieuw avontuur!

• 30 September 2013 - 20:46

Tante Lieneke:

Leuk verslag als mensen een slechte zin hebben dan moeten ze dit
    verslag maar lezen ,ik heb ervan genoten, geniet ervan, goeie reis verder,
    we wachten nop je volgende leuke verslag

• 30 September 2013 - 22:33

Mam S:

Tja, een olifant als huisdier lijkt me ook wel wat, weer eens wat anders dan een hond. toch?
    Ik hoop dat jullie in Taiwan weer aardappelen eten oid, daar is het volgens mij weer tijd voor.
    xxx (Hollandse)

• 01 Oktober 2013 - 08:32

Anne-Wil:

Wauw wat stoer van jullie: een tarantula! Omg!
    Taiwan wordt vast net zo prachtig als Thailand.
    Hoe onbekender, hoe meer te ontdekken!

Liefs

• 01 Oktober 2013 - 09:14

Hester:

Wat is het verhaal leuk en super leuk geschreven! Wie heeft dit geschreven? Want dan moet je een boek gaan schrijven hahaha. Heel veel plezier in Taiwan

• 01 Oktober 2013 - 11:07

Eelke:

Sneaky lees ik jullie verhaal, wat geweldig allemaal. Lijkt mij een hele belevenis, krijg steeds meer zin in onze reis naar Indonesië. Geniet ervan en heel veel plezier.

• 01 Oktober 2013 - 11:45

Stefanie:

Wat een ontzettend leuk (geschreven) verhaal! En wat een ervaringen zeg, die 'never try never know' zou ik zeker als motto houden samen met de 'accepteer en ontspan' haha. Fijne reis naar Taiwan. Xx

• 01 Oktober 2013 - 13:05

Patrick Jansen:

Hey Sjoerd en Hilde,

wat leuk om al die enthousiaste verhalen te lezen met bijbehorende foto's! Super om te horen dat jullie het gigantisch naar jullie zin hebben en je draai daar snel hebben kunnen vinden. Niet geheel vreemd om te horen hoe die travestieten op Sjoerd reageren na zijn fotoshoot in de Karre (verjaardag) ;-)

Have Fun and Enjoy!

Gr. Patrick

• 02 Oktober 2013 - 10:43

Roy :

Kan niet wachten om recepten uit te wisselen!!! Mooie avonturen en geen dag is hetzelfde.
    Sjoerd,gefeliciteerd met je verjaardag. Bijzondere locatie om het te vieren. Ik zou zeggen:
    Neem een lekker glaasje slangenbloed en daarbij een portie overheerlijk krokant gebakken
    meelwormen. Een toast op jullie beiden en nog heel veel plezier op jullie reis. gr. E&R

• 02 Oktober 2013 - 16:26

Aart:

Genieten met een jaloers gevoel van jullie prachtige verhalen over jullie belevenissen. Vanmorgen draaide ik de verjaar kalender naar oktober en ontdekte dat je vandaag jarig bent Sjoerd. Bijzonder om ver van huis te verjaren en dan vooral in zo'n exotische omgeving. Van harte gefeliciteerd met deze dag, maar ook met de prachtige trips die jullie maken en zo samen genieten.
    Hartelijke groet van Aart

• 02 Oktober 2013 - 16:44

Carla:

Lieve twee. Griezel bij het eten van enge beesten, geniet van de verhalen, dit keer geschreven door Hilde heb ik begrepen. Sjoerd, van harte gefeliciteerd met je verjaardag en nog een mooie reis verder voor jullie samen. Liefs, carla xxx en xxx

• 02 Oktober 2013 - 18:29

Tante Janneke En Ome Leen:

Hallo alle twee bedankt voor je leuk geschreven verhalen,je kan wel journalist worden.Geniet maar met volleteugen.Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag Sjoerd.Nog een fijne vakantie .Groeten uit Middelharnis.

• 03 Oktober 2013 - 20:57

Feite En Ria:

Hallo globetrotters, jullie maken wat mee hè. Lees de verslagen met plezier en herken veel
    dingen o.a. de hitte, luchtvochtigheid enz. Ik ,Ria, ben helemaal weg van gekko's. Heb
    hier ook een tegen de muur , net echt . Veel plezier op jullie verdere tocht en kijk uit
    naar de volgende aflevering. Hartelijke groeten van ons.

• 04 Oktober 2013 - 10:56

Oma:

Lieve hilde en sjoerd,

van harte gefeliciteerd met sjoerd zijn verjaardag.
    ik geniet van jullie verhalen.
    heel veel liefs van jullie Oma

gr oma schelling

l

• 05 Oktober 2013 - 16:13

Jaap En Babs:

Lezen met veel plezier jullie reisverslag en genieten van de mooie foto"s. En dan te bedenken dat jullie nog wat maandjes voor de boeg hebben. Leuk vooruitzicht.
    Zijn benieuwd naar het verslag van Taiwan en de foto's .
    Veel plezier!!!!

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Samen gaan wij de wereld rond!